Succesvol professionaliseren van beheer met resultaten

Control IV > Succesvol professionaliseren van beheer met resultaten
Professionalisering van beheer

De behoefte aan professionalisering van de beheerorganisatie verschilt per organisatie. Deze redenen zijn bepalend voor het succes van de aanpak, het doel en de wijze van invulling van het professionaliseringstraject. En het meest belangrijke ook: de resultaten die via de professionalisering zijn te bewerkstelligen.

Wat zijn uw redenen voor de professionalisering van uw beheerorganisatie?

Veel genoemde redenen voor professionalisering van beheer zijn:

 

  • Met minder inspanning, betere resultaten bereiken
  • Het verlagen van de werkdruk
  • Betere beoordelingen van gebruikers, klanten en afnemers
  • Meer vertrouwen in elkaar, onderling, binnen de afdeling, tussen afdelingen, in de keten

Vaak wordt professionalisering van het beheer ingezet om binnen de beheerorganisatie de competenties te ontwikkelen en deskundigheid te vergroten. Helaas is dat meestal niet de oplossing. Deze is namelijk ook te vinden in de cultuur  en organisatorische factoren. De cultuur wordt onder andere bepaald door houding, gedrag, samenstelling van team en de regels. Bij de organisatorische factoren kan worden gedacht aan hoe de organisatie is ingericht en de omvang en historie die deze heeft. Deze aspecten zijn alles bepalend voor het succes, echter het minst eenvoudig te ontrafelen, laat staan te veranderen.

De consultants van Control IV beschikken door hun ervaring met beheer optimalisatie en intervisie over de doortastendheid en het inzicht om met en voor uw organisatie te bepalen welke concrete verbetermogelijkheden te behalen zijn.

Middels een aanpak op maat van uw vraag zijn wij u graag van dienst met het uitwerken, het operationaliseren en borgen van verbeteringen in uw beheerorganisatie. Uiteraard voor uw professioneel beheer!

Meer weten over professionalisering via Control IV?

Benieuwd welke vruchten u middels onze aanpak kunt plukken?
Neem contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.